Search
Close this search box.

مدل کوچینگ گرو(GROW COACHING MODEL )

✨مدل گرو از مدل‌های پرطرفدار و پرکاربرد بین کوچ هاست که اولین بار توسط سر جان ویتمور در سال 1992 در کتاب (مربیگری عملکرد) مطرح شد. نام  GROW از ابتدای حروف یک توالی عملیاتی در این مدل کوچینگ گرفته شده است. مدل گرو الگوریتمی ساده و درعین‌حال قدرتمند برای تصویر کردن جلسات کوچینگ و منتورینگ دارد. این مدل از چهار ایستگاه در مسیر کوچینگ‌، صحبت می‌کند:

🔸هدف (Goal): در این بخش به رفتاری که مراجع می‌خواهد تغییر دهد و موضوعی که در جلسه بیان می‌نماید به‌ عنوان یک هدف نگاه می شود. باید توجه کرد که هدف عموما آن پوسته ظاهری که مراجع به عنوان موضوع بیان میکند نیست و لازم است با عمیق شدن در موضوع، هدف اصلی مراجع را یافت.

🔸واقعیت کنونی(Reality): از مراجع خواسته می‌شود که واقعیت و وضعیت حال حاضرش در رابطه با هدف و موضوع بیان شده در جلسه را تشریح نماید.

🔸گزینه ها(Options) : از مراجع خواسته می شود در مورد اقدامات، راه حل ها و ایده هایی که به رسیدن به هدف منجر میشوند و همچنین موانعی که در مسیر هست، فکر کند و آنها را بیان نماید.

🔸اراده، اقدام  یا راه حرکت  (Will or Way forward) : با بررسی واقعیت موجود و کشف گزینه‌های پیش رو و سپس با متعهد شدن مراجع برای حرکت به سمت هدفش، مسیر حرکت با کارهای مشخص شده جهت می یابد.

یک‌راه ساده برای درک مدل گرو، تشبیه کردن آن به برنامه ریزی برای یک سفر است:

✅ هدف: مقصد سفر

✅ واقعیت کنونی: مبداء و موقعیت کنونی سفر

✅ گزینه ها و موانع: مسیرهای مختلف در دسترس برای رسیدن به مقصد وموانع هر یک در طول سفر

✅ اراده حرکت: آغاز حرکت در مسیر سفر

پشتیبانی دبیر خانه

کانال تلگرام هفته کوچینگ ایران


پیج اینستاگرام هفته کوچینگ ایران


سایت هفته کوچینگ ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته کوچینگ

ایران، همگام با سایر کشورها هفته بین‌المللی کوچینگ سال ۲۰۲۳ را برای جشن گرفتن قدرت و تأثیر کوچینگ حرفه‌ای برگزار کرد.

در بطن رویداد امسال کوشیدیم تا با تعهد و بدون تعصب، روی توانمندی های خود تمرکز کنیم و به یاد داشته باشیم همه ما این قدرت را داریم که قابلیت‌هایمان را در زندگی شخصی و حرفه‌ای، به حداکثر برسانیم.

شبکه های اجتماعی ما: